ANBPR recrutează: Consultant pentru designul cursului Dezvoltarea serviciilor de bibliotecă

Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România (ANBPR) s-a înfiinţat în anul 1990 din dorinţa bibliotecarilor de a-şi exprima şi apăra interesele profesionale în cadrul unei structuri organizate. Asociație reprezentativă a acestei categorii profesionale, ANBPR acţionează ca for de dezbateri profesionale și contribuie astfel la susţinerea și modernizarea profesiei. În același timp, ANBPR are un rol de reprezentare a membrilor bibliotecari în relaţia cu factorii de decizie. Asociaţia numără peste 3300 de membri, are filiale judeţene cu distribuţie naţională şi desfăşoară o activitate constantă de la înfiinţare până în prezent. Activitatea Asociaţiei este orientată spre obiective care contribuie atât la formarea şi dezvoltarea profesională a bibliotecarilor, cât şi la consolidarea capacităţii ei organizaţionale şi parcurgerea noilor etape de evoluţie.
Una dintre principalele direcţii de acţiune ale organizației vizează dezvoltarea profesională a bibliotecarilor şi împărtăşirea de experienţe şi practici de succes din această arie de activitate.
În domeniul instruirii şi dezvoltării profesionale, Asociaţia dorește să dezvolte un portofoliu de cursuri acreditate, adecvat nivelului de dezvoltare biblioteconomic al bibliotecilor publice din România. În cadrul programelor de instruire proprii, ANBPR propune tematici, elaborează şi acreditează structuri de curs şi, mai ales, se implică direct, prin specialiştii ei, în susţinerea unor cursuri de specialitate. Bibliotecile judeţene, transformate pentru perioade scurte de timp, în centre de perfecţionare zonală, asigură suportul pentru organizarea cursurilor.
IREX împreună cu ANBPR derulează Programul Naţional BIBLIONET – lumea în biblioteca mea – este una dintre cele mai importante investiţii pentru facilitarea accesului public la Internet şi construirea unui sistem durabil de biblioteci publice moderne în România. BIBLIONET are o valoare totală de 26,9 milioane de dolari, este finanțat de Fundația Bill & Melinda Gates și se derulează pe o perioadă de 5 ani. Obiectivul programului BIBLIONET este de a facilita accesul populaţiei la mijloacele tehnologiei informaţionale, pornind de la faptul că peste 50% din populaţie, mai ales din zonele rurale, nu are acces la Internet. Prin intermediul programului, peste 1.600 de biblioteci publice din România vor primi calculatoare pentru accesul publicului la Internet printr-un proces de selecţie competitivă şi peste 3.000 de bibliotecari vor participa la cursuri de formare pentru a putea utiliza la maximum potenţialul noilor resurse tehnologice în beneficiul comunităţii.

La nivelul bibliotecilor judeţene, implicate în program, există deja un număr de formatori cărora li se adaugă formatorii ANPBR, implicaţi în activităţi de instruire a bibliotecarilor. Toţi bibliotecarii din bibliotecile implicate în BIBLIONET, selectate din zonele orăşeneşti şi rurale, vor fi beneficiarii unui curs de inițiere în dezvoltarea de servicii moderne de bibliotecă, furnizat de IREX România. Acest curs, cu tema Bazele dezvoltării serviciilor moderne de bibliotecă, va avea durata de 3 zile și va reprezenta o continuare a cursului de instruire în IT, livrat anterior. Scopul cursului este acela de a forma competențe de bază în dezvoltarea de noi servicii de bibliotecă. Cursul oferit de IREX este programat să aibă loc la aproximativ 3 luni după recepția și instalarea echipamentelor asigurate prin programul BIBLIONET.

ANBPR va proiecta și livra un curs cu durata de 5 zile ce va fi o dezvoltare a cursului de 3 zile inițiat de IREX România. Cursul ANBPR va asigura participanților competenţe avansate privind dezvoltarea și furnizarea de servicii noi de bibliotecă, bazate, în special, pe tehnologii moderne IT&C.

ANBPR va acredita şi va începe livrarea acestui curs la finele anului 2010.
În acest scop, ANBPR dorește contractarea unui consultant român care va lucra un total estimat de 20 de zile pentru:
• Crearea designului de curs pentru cursul de training, în parteneriat cu un consultant internaţional selectat de ANBPR;
• Propunerea conţinutului pentru manualul dedicat cursului, în parteneriat cu un consultant internaţional selectat de ANBPR. Manualul va include şi planul de lecţie al cursului şi prezentările adiacente cursului;
• Consultanță în pregătirea documentaţiei de acreditare CNFPA a acestui curs, urmând ca Departamentul Operaţional al ANBPR şi preşedintele Comisiei de Formare profesională să facă demersurile administrative necesare;
• Revizuirea cursului, în funcţie de feedback-ul primit după etapa de pilotare
Ariile de competenţă relevante pentru consultantul român sunt:
• Cel puţin 10 ani de activitate în sistemul bibliotecilor publice din România;
• Activitate de coordonare de la nivel judeţean, a unor biblioteci publice din mediul urban şi rural, din punct de vedere metodologic;
• Studii de specialitate în domeniul biblioteconomiei sau într-un domeniu adiacent;
• Experienţă relevantă în domeniul formării profesionale a adulţilor;
• Experienţa în derularea unor cursuri de management de bibliotecă constituie un avantaj;
• Cunoaşterea la nivel superior a limbii engleze;
• Experienţă în realizarea de manuale, cursuri, lucrări sau rapoarte;
Livrabilele aşteptate sunt:
1. Designul cursului (realizat în colaborare cu consultantul extern şi cu Comisia de Dezvoltare profesională a ANBPR);
2. Manualul cursului care include: manualul participantului și programa formatorului, planul de lecție al cursului şi prezentările adiacente cursului (materiale realizate în colaborare cu consultantul extern);
3. Consultanță în pregătirea documentaţiei de acreditare CNFPA, urmând ca Departamentul Operaţional al ANBPR şi preşedintele Comisiei de Formare profesională să facă demersurile administrative necesare.

Orar:
8 iunie – 5 iulie 2010 – înscriere/interviuri;
8 Iulie 2010 – semnarea contractului (sediul ANBPR);
9 iulie 2010 – definirea cadrului cursului (sediul ANBPR);
9 – 31 Iulie 2010 – realizarea şi predarea livrabilelor
Persoanele interesate sunt invitate să trimită CV-ul până în data de 2 iulie 2010 la adresa de email: anbpr_ro@yahoo.com, având subiectul consultant training, însoţit de o scrisoare de intenţie de maxim o pagină.

Sursa prolibro.wordpress.com

1 comentarii:

  1. ce scrisori de intentie?caci se stie foarte bine ca s au bagat toate pilele din ANBPR....inclusiv pupila lui Nemes,pe care a promovato...poate spera si el ceva...de aceea ii dadea prajiturile lui de pe la mesele festive...asa ca tote lucrurile sunt aranjate....

    RăspundețiȘtergere

 

Despre ANBPR Filiala Sibiu

Filiala are calitatea de membru fondator al ANBPR, fiind reprezentată la Conferinţa de constituire din februarie 1990 de domnul Mihai Cramarenco, delegat din partea Bibliotecii ASTRA Sibiu.

ANBPR Filiala Sibiu

Presedinte: Antonela Sofia Barbu
Biblioteca Municipala ''St. L. Roth'' Medias

Vicepresedinti: Ioana Butnaru si Daniela Stancu
Biblioteca Judeteana ''ASTRA'' Sibiu

Secretar: Gabriela Hasegan
Biblioteca Judeteana ''ASTRA'' Sibiu

Membru: Irina Racovitan
Biblioteca Judeteana ''ASTRA'' Sibiu

Faceți căutări pe acest blog

Participi la Campania:''In vara aceasta, la moda este CARTEA''?

ANBPR Filiala Sibiu © 2012 | Template By Jasriman Sukri